Direktlänk till inlägg 27 december 2014

Säg det igen

Av Oji - 27 december 2014 14:15

Hej! jag vill skriva ner en novell jag gjort på en dag så döm inte om den är dålig! serie mördarens hämd kommer fortsätta som vanligt!

Här kommer hela novellen! bara för det är jul!!


Säg det igen
Prolog
Jag heter Melissa. När mina föräldra skilde sig blev jag helt förkrossad. Men det gick över. Men sedan blev pappa sjuk, väldigt sjuk. jag ägnade mig åt att vara med mina bästisar Sofija och Siri. Men han blev bara värre.
Och den dära dagen när Siri...
- melissas respektiv -
jag vaknade av min väckar klocka som ringde. Jag steg upp och tog på mig en blå tröja med mina ljusa jeans. Jag tog lite mascara och fyllde i ögon brynen. När jag gick ner till köket satt pappa där som vanligt. Mamma och pappa skillde sig i Februari. jag mins att jag var helt förkrossad. nu är jag van vid att vara hos pappa på helgerna och mamma vid skol dagarna.
- Hej gumman! sa pappa med leendet i läpparna. ögonen och själen var helt mörka...
- godmorgon. sa jag och gick till kylskåpet och tog fram ett jucie paket. jag kan aldrig få i mig mer. när jag satte mig tog pappa upp en tidning och började läsa i den.
- Ska du någon stans mel? undrade han.
- jag ska till Sofija. svarade jag och var redan på väg till hallen. Redan vid hallen tog jag på mig mina ytter kläder. Sofija bor ungefär 10minuter härifrån. Sofija öppnade direkt när jag knackade på. vi gick som vinden till hennes rum och där väntade Siri.
- Vi snackar killar, sa Jag. Siri log sen sa hon det:
- är du fortfarande dö kär i Jonas?
Efter någon stund hörde vi skott och massa snabba fotsteg. Sofija tittade på mig som om hon nu skulle gråta. Siri ville att vi skulle gå och kolla, så vi gjorde det till sammans '' bffs allt tillsammans'' vi letade överallt men vi hittade inget sen det som Sofija fruktade mest. Källaren. Siri gick först sen jag och efter kom Sofija. Det sista jag hörde var tre skott sen blev allt svart. Jonas sprang mot mig och allt var så fint.
- Mel, jag har saknat dig så mycket! sa han. jag älskar dig. gå inte!
- jag älskar dig också var det jag fick fram. plötsligt hörde jag en röst som inte tillhör Jonas. Mamma?
- Mel! Mel! snälla vakna... jag klarar mig inte utan dig. Älskling. grät hon floder. Jag kämpade upp ögonen. först var allt suddigt och konstigt sen kunde jag se med mina trötta ögon att jag var i ett stort vit rum. jag såg liten skymt av blod på golvet inan jag såg mamma helt stel men ända leendet på tungan.
- MEL! MEL! du lever sa hon och kramade mig, jag trodde jag skulle förlora dig. Melissa Maria Melver, min dotter. jag förstod ingenting. En man med vit rock kom in och sa
- förlåt om du måste gå ut nu Therese och mamma torkade tårarna och gick ut.
- Hur mår du Melissa, frågade han vänligt.
- Jag har fruktansvärt ont i benet och en oändlig lång huvudvärk. Plötsligt mins jag allt. skriket inan jag föll ner till golvet. den svart klädda manen och han leende på läpparna.
'' Siris respektiv ''
jag hade legat på sjukhuset i mer än två veckor, och äntligen sa dom att jag kunde åka hem. Men jag blev inte glad för det. Abslout inte, Klumpen som är fylld av oro låg och lurade i magen hela vägen hem. Jag har en hemlighet, en dålig hemlighet. En hemlighet som jag måste berätta för Melissa någon gång, och den gången är nu. jag kan inte hålla det inne mer. jag smsade Jonas:
'' Hej älskling! jag måste berätta för Mel att vi är tillsammans. Jag orkar verkligen inte hålla den här hemligheten, jag menar hon är min bästa vän!''
Tårarna vällde fram. Jag tog ett djupt andetag och tryckte skicka. Ja, det är sant. Jag är ihop med killen som min allra bästavän är döds kär i. Jag är förfärlig jag vet. Min mobil gav ifrån sig ett pling. Det var Jonas.
'' Bra, jag är också less på den här hemligheten. ''
Jag gick upp på mitt rum och la mig på sängen. Jag kollade på klockan, 15:18. Jag gick ner till hallen, tog på mig min jacka och mina stövlar och började röra mig mot Mel. Hon öppnade ungefär efter 0,00 sekunder, snabbt måste jag säga! Hon kollade på mig förvånat och vi gick mot köket. Jag berättade, jag släppte den stora bomben jag haft i 3 år.
- Melissa, jag älskar dig jätte mycket det vet du.
- ja?
- Jonas och jag har varit bra kompisar länge...
- mhm
- En dag märkte jag att jag kände något för honom. hon blev kritvit i ansiktet men jag fortsätte ändå. Jag liksom kunde inte hålla mig och så vart vi tillsammans. det var alltså i fyran... Jag ville berätta det till dig men en dag hann du före än mig. du berättade för mig och Sofija att du älskade Jonas. Hon ställde sig upp och pekade mot dörren.
- Ut...
Jag gjorde som hon sa och när jag var ute kunde jag inte hålla för mina tårar. Även en blind kunde se att det här skulle ändra på mycket, för mycket.
'' Sofijas respektiv ''
Jag var ute klockan 8 på natten, kanske inte det smartaste jag gjort men Mel hade berättat om Siris hemska lögn som hon kallat det. jag var på väg till henne. '' vad gör man inte för ens bästavän? '' Sen blev jag helt plötsligt knuffad och min mobil flög och blev till tusen bitar, innan jag ens hunnit vända mig om blev jag knuffad i betong väggen.
'' Jonas respektiv ''
När jag Kastat Sofija den fegisen i betongväggen tog jag upp påsen från min bil och försökte lägga Sofija i den. När jag fått Fegisen på plats var det 2 kvar.
'' Melissas respektiv ''
Jag kan inte fatta att Siri gjorde så här mot mig! jag trodde vi var bästa vänner! hon var tillsammans med Jonas, killen jag älskat hela mit liv! Jag försökte ringa Sofija, vart var hon? skulle hon inte komma nu? jag fick inte tag på henne så jag skrev ett medelande '' ring mig när du ser det här ( VIKTIGT )'' jag la mig sedan på sängen och sommnade i mina egna tårar.
'' Sofijas respektiv ''
Jag vaknade upp i ett stort svart och mörkt rum, Källaren gissade jag. Jag hade inte fel heller. Dörren öppnades och ett ljus strömmade in. In i rummet kom en kille. Jag såg inte vem det var eftersom han hade luva och svarta kläder. Jag var så rädd. Vad skulle jag göra?!
Han kom närmare och närmare. Jag försökte ställa mig upp för att springa därifrån. Men till ingen nytta. Jag föll bara ihop igen till en hög på det kalla golvet. Skratt hördes från killen som nu bara var cirka en meter från mig. Han stannade när han var ett steg från mig. Då gjorde han det Drog av luvan och visade sitt ansikte. jag kände igen det dirket,anledningen för jag kommit ut så sent.
Jonas...
'' Melissas respekiv ''
Mamma var inte hemma så jag tänkte bjuda hem Sofija, så kunde vi gå ut och äta. hon svarade inte nu heller. Så jag tänkte gå till henne men lät bli en stund. jag rang igen men inget, då gick jag till hallen och på med ytterkläderna och raka vägen till Sofija. när jag var framme vid dom knackade jag, ingen öppnade på ett bra tag så jag tog sats och skulle knacka igen då Sofijas mamma öppnade.
- har du sett Sofija?
Hon grät, jag visste inte direkt varför.
- Sofija... min sofija... hon kom aldrig hem igår... jag trodde hon var hos dig.
Jag bara sprang och sprang därifrån, jag vet inte men jag kunde inte styra mina ben. Mina tårar rann också ner, tills jag satt där på marken. Jag är nog klumpigast i världen! Jag sprang in i någon. Havsblåa, djupa, glittrande ögon stirrade in i mig. Borrade igenom hela mig. han log och hjälpte mig upp. Jag trodde jag skulle svimma. En bil kom tutandes och vi hoppade åt samma håll och jag ramlade på honom. Han log mot mig, åh hans leende.
- Hej! Förlåt, jag heter Fakori jag är så klumpig.
Men skärp dig Melissa! de var du som sprang i honom. säg hej iallafall!
- Nej det var jag, jag heter Melissa.
- fint namn. jag ska nog gå hejdå!
jag stod där stel som en idiot. men jag rörde mig vidare hem ändå.
'' Jonas respektiv ''
- jonas! släpp mig! skrek Sofija. SNÄLLA
- Vadå? varför? efter det Siri gjort mot mig eller!? ALDRIG. jag gick från källaren och nu måste jag hitta melissa. Det var lätt där stod hon ju. Nej, hon gick hem men jag kan nog göra en sak. jag gick efter henne.
'' Melissas respekiv ''
Nu äntligen var jag hemma men när jag precis sängt dörren knackade någon på. Jag höll på att svimma! de va Jonas.
- Mel, jag älskar dig. sa han. han sa det äntligen!!
jag tog hans händer och log.
- säg det igen.
'' jonas respektiv''
hon tog mina händer och sa att jag skulle säga det igen. jag vill skatta men jag fick hålla mig.
- Jag älskar dig, jag är kär i dig sa jag utan svårigheter. MEN sedan tittade hon verkligen rakt in i mina ögon och hade en jätte söt glimt där. nu blev jag verkligen på riktigt kär. jag måste sluta den jag håller på med!
- förlåt men jag måste gå, sa jag snabbt, och bara gick.
'' Sofijas respektiv ''
Jonas kom in, han berättade allt. sen släppte han mig.
han grät och bad om ursäkt.
jag höll det hemligt för hans skull. jag litar på honom nu.
'' siris respektiv''
Jonas smsade mig att han älskade mel.
Jag blev glad. Jag vet vad jag ska göra var min tanke glad för mels skull men ledsen för mig.
jag hoppade från ett berg och där tog allt slut.
'' Melissas respektiv''
Farkori och jag är tillsammans nu. Jonas och Sofija är tillsammans och Siri... hon finns inte. Jag fattar inte att jag blev arg. jag kommer alltid att sörja dig siri!!
Jag älskar dig!


det var allt :) gjord på en dag så döm inte! jag vet att den är dålig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Oji - 5 februari 2015 15:50

* Elsas Respektiv*- Kan vi sätta oss? undrar jag lite försiktigt.- Visst. fnyser han.vi går och sätter oss och när jag vänder lite på mig för att berätta ser vi in i varandras ögon, sedan börjar det snöa. Så romantiskt, Fan! Jag älskar verkligen dig ...

Av Oji - 1 februari 2015 22:41

*Elsas respektiv*Jag vaknar av att någon bölar, säkert min bror . Jag har nog somnat av mina egna tårar. Jag hatar den jäveln! Hon flörtar med Martin! Jävla skitunge. Jag går till köket och brer mackor. Sixten och Blixten springer in i köket och brum...

Av Oji - 1 februari 2015 20:18

* jessicas respektiv*- Din pappa var en idiot! skriker hon.- Det var du också! skriker jag så högt jag kan och slår igen dörren till mitt rum. Jag tar upp listan på vår gammla klass, efter sommarlovet har vi ett nytt. Jag bara stirrade på listan. Jag...

Av Oji - 31 januari 2015 16:43

Jessica ligger på sin säng och tänker på Elsa. Hennes absolut allra bästa vän. Elsa och Jessica brukar spana på äldre killar. De 2 senaste åren har Elsa spanat mycket på Martin. Han går i sjuan, ett år äldre de. Elsa berättade varför precis, via tele...

Av Oji - 30 januari 2015 17:08

Hej! På Youtube lovade jag en get ready whit me och vlogg... Men jag glömde bort att filma men jag lovar att jag ska spela in en ''efter åt berättelse'' eller ''hur det var i festen'' Det var mycket folk! och det var femmor + fast Franshesc...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Miss.Cucu

Hej!

välkommen till min blogg.

 

LivetMedMissCucu

LMmC

    


Ovido - Quiz & Flashcards