Alla inlägg under januari 2015

Av Oji - 31 januari 2015 16:43

Jessica ligger på sin säng och tänker på Elsa. Hennes absolut allra bästa vän. Elsa och Jessica brukar spana på äldre killar. De 2 senaste åren har Elsa spanat mycket på Martin. Han går i sjuan, ett år äldre de. Elsa berättade varför precis, via telefon. Hon vart tydligen kär i den där Martin. Martin är väl okej? han har ganska breda axlar bläck svart hår och väldigt gråa ögon. Han ser tråkig ut men rätt okej faktist. Jessica har inte gillat någon efter Leos break up. Leo och Jessica var ihop i 3 år. i tvåan hade de lekt sanning och konnsikvens och Leo hade tagit konka, redan då var Leo och Jessica kära det visste alla. Leo fick kyssa Jessica i munnen. Sedan bjöd med Jessicas mamma med Leo på deras landställe då de skulle åka på sommaren. Jessicas mamma var nykter då. Mamma och pappa var fortfarande gifta. Jessica pussade Leo på munnen när Mamma pakade upp. Jessica kommer ihåg varanda detalj. De satt i rummet, Leo höll om henne. Hon kände sig så trygg och säker. Så kom Leos magiska ord:
- Har jag chans på dig? sa han.
Hon hoppade på honom och de kysstes. Sedan det var de aldrig rädda för vad andra tyckte. de älskade varandra och det var huvudsaken. Men sedan kom värsta höst eftermiddagen. Hon kommer ihåg den dagen som den vore igår. Leo skulle byta skola och flytta. Jessica skulle precis springa till Leo när han såg honom gå med en annan tjej. Hon var blond lång och smal. Väldigt snygg varför skulle han ta Jessica framför henne? men hon ville se. hon behövde veta. Hon gick fram och hälsade hon kysste Leo framför den blondinen. Leo såg sorgset på henne.
- Detta är min nya syster Stella, mamma har gift om sig och Stella är min styvsyster. Mamma vill bo hoss de och vi ska flytta in hos dom.
- vad kul! älskling då ses vi i skype varje dag!
- nej... Jag ska flytta till ett helt annat land och starta ett nytt liv. Jag vill inte ha något med dig att göra. Jag har aldrig älskat dig.
De orden var så grova. När han pratat klart så gick han. När han hade lämnat henne regnade det. Hennes nya skor vart helt blöta, och när hon kom hem var det inte bättre. Mamma och Pappa bråkade som vanligt. Pappa fick damp och gick, så brukade det alltid gå till men på midnatt kom han tillbaka men inte den här gången. Han hade tagit sina saker och Han var borta för alltid efter det. Mamma och jag hade en sorgsen kväll tillsammmans men efter den natten började mamma dricka. Hon fick cancer blev av med den sedan fick hon cancer igen. hon drack mer och mer hon var nära att dö flera gånger och nu har hon cancer försvunnit helt. Men mamma dricker fortfarande. Mycket, för mycket.
vill ni fortsätta?
Jag ger er en chans till så detta är min nya novell. med citatet '' killar kommer och går, men vänner stannar kvar'' till namn. Love you all guys!
Xx Oji xX

Av Oji - 30 januari 2015 17:08

Hej!

På Youtube lovade jag en get ready whit me och vlogg...

Men jag glömde bort att filma men jag lovar att jag ska spela in en

''efter åt berättelse'' eller ''hur det var i festen''

Det var mycket folk!

och det var femmor + fast Franshesca min bästa vän

var där och hon går i fyran men skit IIII

INGEN sa något iaf så.

Men mina små kära vänner Jag ska redigera osv osv så hörs vi!

herååå!

Xx Oji xX

Av Oji - 24 januari 2015 11:01

Hej!

Tråkigt :(

som på rubriken slutar jag med mina noveller.

Jag kommer såklart fortsätta skriva mina noveller men jag vill inte lägga upp de längre.

Jag har sett på instagram flera som tar mina noveller och säger att de är deras!

Så jag ska ha mina Noveller hemliga nu.

Förlåt :(

Jag skulle gärna fortsätta med mina noveller men.

Det känns skit orättvist att man tar mina noveller och får beröm av det.

Så jag vill inte fortsätta lägga upp såhär. 

Men kanske på min egen instagram då jag är privat :)

Men som sagt accar jag alla utom ''snuskiga'' konton.

TACK!

förlåt men jag har tänk på det länge o så får de bli.

Av Oji - 2 januari 2015 20:38

hejsan!

äntligen kommer del två!


Zoeys respektiv
- är du klar? frågar Julia tyst och väcker mig ur mina tankar.
- va? svarar jag förvirrat.
- du var borta igen, suckar hon och himlar med ögonen.
Vi befinner oss i klassrummet. Juste! vi skulle göra en uppgift innan vi slutar och jag har inte ens börjat! vi skulle svara på någon matte fråga och ge den till läraren. Upsii
- Meeeeen! vi slutar nu, stönar Alex längre bak i klassrummet och läraren tittar upp och sen på klockan.
- Nejmen vad bra Alex. Ni kan plocka ihop nu. Vi ses om två veckor. säger berta vår lärare och eleverna jublar glatt, utom jag förstås.
När Julia och jag är vid skåpen och plockar mappen vill jag bara hem. Hem och lägga mig i min säng och sätta på musik.
Sportlov så skönt!
- Ska vi gå ut eller något idag? frågar Julia.
- Nej ska hjälpa pappa med en sak. svarar jag otroligt snabbt.
- Men gud Zoey! vad låter din pappa dig egentligen göra med hans jobb ha?! utbrister hon. Om du nu vill slippa mig säg det! sedan vänder hon på klacken och går iväg.
Vårat hus är ett stort vitt hus med många fönster. Vi bor lite utanför stan, uppe på en kulle. Jag kommer in i hallen och lägger mina skåp nycklar på den stora vita bänken. jag går in i köket och hittar pappa på en svart bar stol med en stor kopp kaffe bredvid sig. Köket är stort och vitt, nästan hela huset är vitt med turkos detaljer. Pappa har på sig en vitt t-shirt med svarta jeans. Han kollar på några papper på bordet. han suckar oroligt och kliar sig i nacken, efter det vänder han sitt huvud när jag hostade.
- Hej? har du läxor? frågade han.
- Nej jag har sportlov pappa! svarar jag irriterat. Vad är det där, nickar jag emot papperna.
Pappa kollar på mig sedan samlar han ihop papperna.
- Pappa! Vad är det där!
- ingeting, svarar han väldigt snabbt. För snabbt.
- Pappa! vad för mord har det skett nu då?
Det var tyst en stund innan han sucker djupt och mumlar något liknande '' jag kommer ångra det här'' sedan räcker han mig papperna.
- det skett ett till mord på en 12 årig pojke. Han hette Kim. Han vart mördad när han var på väg hem efter att han hade spelat fotboll med sina kompisar kl 10 på kvällen. Han cyklade genom skogen, han vart knivhuggen tre gånger i bröstet. babblar pappa som om han varit med en radio.
- vem hittade honom? undrar jag.
- en 20 årig tjej som heter Linda, svarar pappa och tar papperna ifrån mig. Nu vet du tillräckligt och du ska hålla dig borta. morrar han och går upp till sitt arbetsrum.
Då går jag upp till mitt rum och skickar ett sms till Julia, Gustav och Mikeal att vi måste träffas. Nu. Jag får ett sms av Mikeal att vi kan komma hem till honom om fem minuter.
Jag börjar som alltid att träffa Julia.
- Där är du ju! säger Julia när jag kommer fram till henne. Och vad sa du om att hjälpa din pappa?! Zoey vad du än försöker göra så är det inte kul!
Jag suckar och fortsätter mot Mikeals hus. Sedan vänder jag mig om och kollar på henne. Hon har sitt blonda hår i tofs och har samma kläder som i skolan. Sedan vänder jag mig och springer skrikandes:
- Ta mig om du kan!
och genast blir hon på bättre humör och springer efter mig.
När vi kom fram så öppnade Mikeal direkt.
- hej! säger han och ler världens vackraste leende.
- Hejsan! säger jag och kliver in.
vi går in i huset och tar av oss våra jackor och hänger de på en svart klädhängare. Vi går in i vardagsrummet och hittar Gustav i soffan med en chips påse. Julia sätter sig bredvid honom och tar några chips men Gustav slår bort hennes hand och håller påsen så hon inte kan nå den.
- Mina. säger han och Julia fnyser och korsar armarna och blänger på Gustav.
syskon...
- Nå, vad var det du ville Zoey? frågar Mikeal när vi alla sitter ner och är tysta.
-Jo, när jag kom hem efter skolan så satt pappa med några papper. säger jag högt och jag väntar en stund så alla är tysta.
- och? säger Julia.
- Och pappa berättade om ett mord. fortsätter jag innan Mikeal avbröt mig.
- sa han det friviligt? frågar han. det går han aldrig. säger han retsamt.
- Tack Mikeal. Nej jag tvinga honom, kan alla svara så snälla och vara tysta och lyssna på mig? säger jag argt och blänger på Mikeal medans min själ säger '' hur kan du blänga på honom, den snyggingen'' Han håller upp händerna i luften som om jag skulle skjuta honom och den tanken fick mig att le.
- tillslut gav han mig papperna och berättade om mordet. Jag tycker vi ska hjälpa Kims föräldrar.
- är det så Offret heter? undrar Gustav.
- Jo men jag berättar allt genom sms, för jag behöver vila nu.
- okej, jag ska också hem. säger Julia.
- bra då är vi killar ensamma! rapar Gustav.
- du ska också hem idiot, ryter Julia och drar med honom.
- Vi ses ropar jag innan jag går ut.

det var allt <3

hoppas ni gillade

xx OJI xx

PUSS! <3

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Miss.Cucu

Hej!

välkommen till min blogg.

 

LivetMedMissCucu

LMmC

    


Ovido - Quiz & Flashcards